POLITYKA

Wtorek, 25 lipca 2017

Wyszukaj w Archiwum

Ą ą Ć ć Ę ę Ł ł Ń ń Ó ó Ś ś Ź ź Ż ż

wyszukiwanie zaawansowane

Polityka - nr 4 (4) z dnia 2009-08-26; Ja my ONI. Poradnik Psychologiczny Polityki. Tom 3. Żyć dobrze z ludźmi - lista artykułów

znaleziono 30 artykułów

1.

Żyć dobrze z ludźmi Ewa Wilk

Nie da się żyć bez innych. Owszem, każdy z nas jest indywidualnością: ma osobne wnętrze, oryginalną osobowość, odmienne doświadczenia. Ale też nie sposób odseparować tożsamości

(nr 4 / 2009-08-26) s. 3
tekst ma 2911 znaków

2.

Noty o autorach poradnika

Michał Bilewicz doktor psychologii społecznej, pracuje na Wydziale Psychologii UW, stypendysta „Polityki”. Aleksandra Cisłak doktor psychologii, adiunkt w SWPS i w Instytucie

(nr 4 / 2009-08-26) s. 4
tekst ma 1572 znaków

3.

Co wie o nas psycholog społeczny Joanna Cieśla, Ewa Wilk

Psychologia społeczna zajmuje się wpływem innych ludzi na zachowania i przekonania jednostki. Czy jednak ogranicza się do naukowego opisu rzeczywistości? Z jednej strony jej moc wydaje się

(nr 4 / 2009-08-26) s. 4-7
tekst ma 14216 znaków

4.

Jak nami rządzić. Czy człowiek jest stworzony do demokracji Krzysztof Szymborski

Nie wdając się w debatę o istocie demokracji, przyznać trzeba, że w historycznych czasach była ona niezwykle rzadkim zjawiskiem – pojawiła się na krótko w starożytnej Grecji

(nr 4 / 2009-08-26) s. 8-13
tekst ma 27126 znaków

5.

Kto nami rządzi i dlaczego oni Jacek Żakowski

Jacek Żakowski: – Czy nasi politycy są inni? Prof. Krystyna Skarżyńska: – Od kogo? Od ogółu. Są bardziej indywidualistyczni niż przeciętni Polacy. Do polityki idzie człowiek,

(nr 4 / 2009-08-26) s. 14-18
tekst ma 25545 znaków

6.

Kto na kogo głosuje Joanna Cieśla

Co sprawia, że osobom o podobnym poziomie inteligencji i wykształcenia trafiają do przekonania ­zupełnie różne ideologie?

(nr 4 / 2009-08-26) s. 18-19
tekst ma 8548 znaków

7.

Skąd się biorą tyrani. Co wiemy o psychice naszych przodków Ewa Winnicka

Ewa Winnicka: – Panuje powszechne przekonanie, że bestialska osobowość Adolfa Hitlera była wynikiem okrutnego wychowania w dzieciństwie. Podobnie było ze Stalinem. Zgadza się pan? Prof.

(nr 4 / 2009-08-26) s. 20-24
tekst ma 16730 znaków

8.

Dlaczego naród narodowi wilkiem. Skąd się bierze poczucie oblężonej twierdzy Michał Bilewicz

Wyobraźmy sobie grę w parach, składającą się z dwóch rund. Na początku obaj dostajemy od sędziego po 30 zł. Gra polega na tym, że mogę dać swoje pieniądze partnerowi, który

(nr 4 / 2009-08-26) s. 25-27
tekst ma 13090 znaków

9.

Jak szufladkujemy innych Joanna Podgórska

Joanna Podgórska: – Czy da się żyć bez stereotypów? Prof. Mirosław Kofta: – Jest to bardzo trudne. Stereotypy mają nie tylko tę cechę, że najczęściej są negatywne, ale też

(nr 4 / 2009-08-26) s. 28-31
tekst ma 15730 znaków

10.

Przywództwo. Jak kierować ludźmi, żeby ich za sobą porwać Aleksandra Cisłak, Dorota Wiśniewska-Juszczak

Pojęcie przywództwa nie ogranicza się do porywających za sobą tłumy polityków, dowodzących armiami strategów czy charyzmatycznych liderów religijnych. Przywódcą można być także za

(nr 4 / 2009-08-26) s. 32-36
tekst ma 17555 znaków

11.

Zarządzanie. Jakie ślady w psychice pozostawia sprawowanie władzy Aleksandra Cisłak, Dorota Wiśniewska-Juszczak

Kiedy ja zostanę kierownikiem, dyrektorem, zwierzchnikiem, to będę zwracać uwagę na ludzi niżej stojących w hierarchii firmy, nie będę żądać wykonania czegoś, czego po prostu zrobić

(nr 4 / 2009-08-26) s. 36-38
tekst ma 14786 znaków

12.

Motywacja. Jak podnieść wydajność i zjednać lojalność podwładnych Paweł Wrabec

W Galerii Centrum wprowadzono jakiś czas temu nowe zasady premiowania kierowników sklepów. Uzyskanie nagrody uzależniono od wykonania planu sprzedaży przy minimalnych kosztach. Aby nie odbiło

(nr 4 / 2009-08-26) s. 39-41
tekst ma 15118 znaków

13.

Utrata pracy. Jak uniknąć psychicznej katastrofy Juliusz Ćwieluch

Juliusz Ćwieluch: – Amerykańskie media doniosły o przypadku, gdy zwolniony pracownik poprosił o spotkanie z prezesem, szefem kadr i księgowości, a następnie całą trójkę zastrzelił.

(nr 4 / 2009-08-26) s. 42-46
tekst ma 12641 znaków

14.

Upadłość. Jak wielcy biznesmeni wychodzili z wielkich opresji Marek Warecki, Wojciech Warecki

Francuski lekarz Alain Bombard, badając przebieg katastrofy „Titanica”, dokonał szczególnego odkrycia: większość rozbitków umierała przedwcześnie, w warunkach umożliwiających

(nr 4 / 2009-08-26) s. 47-50
tekst ma 17268 znaków

15.

Wypalenie zawodowe. Jak pokonać hydrę zniechęcenia Paweł Wrabec

Najkrócej rzecz ujmując, o wypaleniu zawodowym można mówić wówczas, kiedy osoba zaangażowana w swoją pracę traci motywację do dalszego działania, doświadczając zarówno psychicznego,

(nr 4 / 2009-08-26) s. 51-53
tekst ma 12176 znaków

16.

Reklama. Jak się oprzeć manipulacji Krystyna Lubelska

Krystyna Lubelska: – Mimo kryzysu ekonomicznego, a w pewnym stopniu i z jego przyczyny, świat reklamy coraz bardziej przenika naszą rzeczywistość. Tradycyjne zabiegi marketingowe

(nr 4 / 2009-08-26) s. 54-57
tekst ma 14762 znaków

17.

Inwestycje. Jak psychologia rządzi ekonomią Magdalena Kaczmarek, Piotr Kaczmarek-Kurczak

Lektura analiz ekonomicznych ostatnio sprawia często wrażenie, jakby inwestorzy światowi popadli w typową dla wieku dorastania zmienność nastrojów i niepewność własnych ocen. Odwoływanie

(nr 4 / 2009-08-26) s. 58-60
tekst ma 15133 znaków

18.

Światowy kryzys. Skąd się bierze giełdowy krach Joanna Solska, [wsp.] Magdalena Kaczmarek, [wsp.] Piotr Kaczmarek-Kurczak

Ekonomiści złożyli broń: nie są w stanie wytłumaczyć, co się dzieje z giełdą w kryzysie. Odsyłają do psychologów, a ci wcale nie uchylają się od odpowiedzi. Profesjonaliści:

(nr 4 / 2009-08-26) s. 61-63
tekst ma 14400 znaków

19.

Dochody. Kto i dlaczego robi pieniądze Magdalena Kaczmarek

Jest taka znana anegdota: pewna firma sprzedająca obuwie wysłała swojego sprzedawcę na jedną z małych wysp na oceanie. Po tygodniu przychodzi list: „Zabierzcie mnie stąd natychmiast. To

(nr 4 / 2009-08-26) s. 64-66
tekst ma 9035 znaków

20.

Biznes. Kto z sukcesem poprowadzi własny interes Piotr Kaczmarek-Kurczak

Wieloletnie badania nad tym, co odróżnia przedsiębiorców od zwykłych zjadaczy chleba, przyniosły – jak do tej pory – dość umiarkowane rezultaty. Na s. 64–65 piszemy o pewnych cechach

(nr 4 / 2009-08-26) s. 66-67
tekst ma 8477 znaków