POLITYKA

Niedziela, 30 kwietnia 2017

Wyszukaj w Archiwum

Ą ą Ć ć Ę ę Ł ł Ń ń Ó ó Ś ś Ź ź Ż ż

wyszukiwanie zaawansowane

Polityka - nr 8 (8) z dnia 2013-10-09; Ja My Oni. Poradnik Psychologiczny Polityki. Tom 13. Jak radzić sobie ze szkołą - lista artykułów

znaleziono 29 artykułów

1.

Trening życia bez kontuzji Ewa Wilk

Po co jest szkoła? Młody człowiek, to jasne, trenuje tam umysł. I osobowość. Doświadcza akceptacji i podziwu, ale też osamotnienia, izolacji, wzgardy. Zwycięża i przegrywa. Musi radzić

(nr 8 / 2013-10-09) s. 3
tekst ma 2355 znaków

2.

Noty o autorach

Aleksandra Cisłak doktor psychologii, adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej Joanna Drosio-Czaplińska absolwentka psychologii, dziennikarka Katarzyna Growiec doktor socjologii,

(nr 8 / 2013-10-09) s. 4
tekst ma 2000 znaków

3.

Wieczna katastrofa Adam Krzemiński

Jak ludzkość kształciła i wychowywała dzieci, czyli dzieje krachów i rewolucji oświatowych

(nr 8 / 2013-10-09) s. 6-9
tekst ma 19124 znaków

4.

Rodzice na wagarach Joanna Cieśla

Anna Świątek, polonistka, o tym, w jaki sposób dorosły człowiek powinien ułożyć sobie relacje ze szkołą i nauczycielami swego dziecka

(nr 8 / 2013-10-09) s. 10-13
tekst ma 16754 znaków

5.

Co za pałkę, co za szóstkę Grzegorz Gustaw

Jak motywować dzieci do nauki, żeby nie zrobić im krzywdy

(nr 8 / 2013-10-09) s. 14-17
tekst ma 16202 znaków

6.

Bezcenna samoocena Kinga Tucholska

Kiedy i po co budować w dziecku poczucie własnej wartości

(nr 8 / 2013-10-09) s. 18-20
tekst ma 12557 znaków

7.

Asertywność od piaskownicy Anna Dąbrowska

Czy dziecko powinno z chęcią dzielić się zabawkami ze wszystkimi, którzy mają na to ochotę

(nr 8 / 2013-10-09) s. 21-23
tekst ma 13368 znaków

8.

Poważna sprawa zabawa Klaudia Siwek

W co i po co bawić się ze swoim dzieckiem

(nr 8 / 2013-10-09) s. 24-25
tekst ma 7152 znaków

9.

Do celu przez płotki Marcin Piątek

Aleksandra Zienowicz, psycholog sportu, o tym, jak mądrze wpleść sport w życie dziecka

(nr 8 / 2013-10-09) s. 26-29
tekst ma 15981 znaków

10.

...gotowi? start? Joanna Cieśla

Kiedy i do jakich operacji umysłowych są zdolne małe dzieci

(nr 8 / 2013-10-09) s. 30-31
tekst ma 10388 znaków

11.

Witaj szkoło życia Aleksandra Cisłak, Adrian Wójcik

Jak nasze dzieci dostają w kość, czyli o sile grupy rówieśniczej

(nr 8 / 2013-10-09) s. 32-36
tekst ma 22222 znaków

12.

Gorzej, gdy się nie buntują Agnieszka Sowa

Łukasz Ługowski, pedagog i psycholog, o tym, jak razem z własnym dzieckiem przetrwać okres dojrzewania

(nr 8 / 2013-10-09) s. 38-41
tekst ma 19687 znaków

13.

Z daleka od domu Anna Dobrowolska

Czy wysyłać dziecko do szkoły za granicę

(nr 8 / 2013-10-09) s. 42-45
tekst ma 12496 znaków

14.

Zakopane talenty Ryszarda Socha

Prof. Dorota Klus-Stańska o tym, co robić, żeby nie przegapić dziecięcych zdolności i predyspozycji

(nr 8 / 2013-10-09) s. 46-49
tekst ma 16016 znaków

15.

Klucz do klucza Magdalena Kaczmarek

Od czego zależy pomyślny wynik testu

(nr 8 / 2013-10-09) s. 50-55
tekst ma 15700 znaków

16.

Wielkie cierpienia małolata Paweł Walewski

Czym ADHD różni się od rozbrykania, a zaduma nastolatka od depresji

(nr 8 / 2013-10-09) s. 56-61
tekst ma 17257 znaków

17.

Dyskomfort dyslektyka Joanna Drosio-Czaplińska

Jak pomóc dzieciom, które mimo wysokiej inteligencji słabo czytają, źle liczą, robią błędy ortograficzne

(nr 8 / 2013-10-09) s. 62-65
tekst ma 16275 znaków

18.

Równą drogą Juliusz Ćwieluch

Prof. Grzegorz Szumski o tym, co to znaczy uczyć się w klasie integracyjnej – i dla dziecka niepełnosprawnego, i zdrowego

(nr 8 / 2013-10-09) s. 66-69
tekst ma 18487 znaków

19.

Musi wejść pod skórę Agnieszka Krzemińska

Czy warto uczyć dzieci angielskiego, francuskiego i chińskiego naraz i już od przedszkola

(nr 8 / 2013-10-09) s. 70-72
tekst ma 15298 znaków

20.

Pierwsza mądra pomoc Sylwia Kita

Co to właściwie jest interwencja kryzysowa i jak ją stosować w szkole

(nr 8 / 2013-10-09) s. 74-75
tekst ma 9673 znaków