POLITYKA

Sobota, 24 sierpnia 2019

Polityka - nr 31 (3221) z dnia 2019-07-31; s. 17

CSR: Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Materiał informacyjno-promocyjny

Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie

Alkohol od wieków towarzyszy ludzkości, ale przy okazji obrósł różnymi mitami. Nie zawsze umiemy pić odpowiedzialnie i nie zawsze nasza wiedza o zawartości alkoholu, czy jego działaniu, jest zgodna z prawdą.

Czy wiecie, ile czystego alkoholu znajduje się w kuflu piwa, lampce wina lub kieliszku wódki? Z badań wynika, że Polacy wciąż mają niewielką świadomość na temat prawdziwej zawartości etanolu w różnych napojach alkoholowych. Ankietowani zaniżali zawartość alkoholu w piwie i drinkach, natomiast w przypadku wódki, whisky czy brandy byli przekonani, że te napoje zawierają więcej procentów.

Z powodu niskiej świadomości konsumentów Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy – organizacja zrzeszająca producentów wyrobów spirytusowych – prowadzi cykliczną kampanię społeczną „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”, która zachęca Polaków do świadomego sięgania po napoje alkoholowe. Poprzez działania w mediach społecznościowych oraz kampanię billboardową hasło kampanii dotarło już do ponad 18 mln osób!

Głównym celem akcji jest uzmysłowienie, że bez względu na to, czy sięgamy po piwo, wino czy wódkę, zawsze spożywamy ten sam rodzaj alkoholu etylowego. Rachunek jest bardzo prosty – jeżeli pijesz 250 ml 5-proc. piwa albo 100 ml 12-proc. wina czy 30 ml 40-proc. wódki, to w każdym z&...