POLITYKA

Poniedziałek, 19 sierpnia 2019

Polityka - nr 8 (2233) z dnia 2000-02-19; s. 14

Cytaty

Cytaty

Rozprowadzanie wśród pracowników komputerów osobistych wraz z tanim połączeniem z Internetem to nowy trend w amerykańskim przemyśle, zacierający granicę między pracą w miejscu pracy a pracą w domu. Koncern motoryzacyjny Ford zatrudniający 350 tys. osób i linie lotnicze Delta, 72 tys. załogi, zapowiedziały, że w ciągu roku każdy z pracowników będzie mógł dostać do domu służbowy komputer. Zdaniem Jacquesa Nassera z Forda w ten sposób pracownicy obcując na co dzień z Internetem „lepiej poznają mentalność naszych klientów i ich sposób myślenia”, lepszy też będzie przepływ informacji w firmie i uproszczone funkcjonowanie gigantycznego koncernu, w którym co drugi zatrudniony pracuje za granicą.

Nasser nie ukrywa, że w komputerowym podarunku nie ma ani cienia filantropii. Ford chce zreformować sposób sprzedaży i dostaw, korzystając z możliwości, jakie daje Internet. Pracownikom zaoferowano internetowe szkolenia, ale nie są one obowiązkowe, zakład nie będzie także kontrolował, jaki ...