POLITYKA

Poniedziałek, 27 maja 2019

Polityka - nr 32 (2717) z dnia 2009-08-08; s. 24-28

Raport

Cezary ŁazarewiczMagdalena Kicińska  [wsp.]

Dzieła zebrane ojca Tadeusza

Tak zwane dzieła dyrektora Tadeusza Rydzyka przenikają się nawzajem, handlują między sobą, wynajmują od siebie lokale i wspierają się dotacjami. Tylko z nazwy przypominają fundacje, w rzeczywistości działają jak spółki prawa handlowego. Ile to imperium jest warte i czy na pewno wciąż zarabia?

Z biznesowego punktu widzenia każdy słuchacz Radia Maryja na rynku telefonii komórkowej wart jest 45 zł miesięcznie (wg Average Revenue Per User, czyli średniego przychodu na użytkownika). To jest kapitał, który Tadeusz Rydzyk wniósł do spółki założonej z Romanem Karkosikiem. Zdaniem Pawła Olszynki, analityka rynku telekomunikacyjnego, najważniejszym elementem biznesplanu jest liczna i lojalna grupa docelowa.

– Społeczność skupiona wokół lidera może na jego wezwanie porzucić dotychczasowych operatorów i przejść do nowej sieci. To na rynku warte jest sporych pieniędzy – tłumaczy analityk i dodaje, że słuchacze Radia Maryja, znani z posłuszeństwa wobec ojca dyrektora, powinni łatwo dać się namówić do przeniesienia abonamentu. Właśnie w taki target celuje spółka CenterNet, biznesowy partner Tadeusza Rydzyka, która zamierza budować kolejną sieć komórkową i sprzedawać swoje usługi różnym grupom środowiskowym.

Dla CenterNetu słuchacz Radia Maryja jest tak samo ważny jak wędkarz portalu rybobranie. pl, z którym spółka chce tworzyć telefonię dla wędkarzy. Paweł Olszynka twierdzi, że dla ...

Ekologia czy ekonomia? Co dalej z Mazurami? Zapraszamy do dyskusji na: www.polityka.pl/debata