POLITYKA

Poniedziałek, 20 maja 2019

Polityka - nr 36 (2468) z dnia 2004-09-04; s. 42-43

Gospodarka / Tańsze komórki

Piotr Stasiak

Łapa dusi konkurentów

Trzej operatorzy telefonii GSM rozpoczęli ostrą wojnę na ceny i taryfy. Rozmowy z telefonów na kartę staniały o połowę. Teraz trzeba dopieścić klientów płacących abonament.

Właśnie rozpoczyna się kampania reklamowa usługi Sami Swoi. Ma być prosto i tanio, bez umowy i abonamentu. Zestawy startowe z telefonem za 199 zł sprzedawane są już na pocztach i w kioskach, podobnie jak karty zdrapki, którymi ładowane będzie konto. Sami Swoi to odpowiedź Polkomtela, operatora sieci Plus GSM, na ofertę konkurencyjnej Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora Ery. PTC w marcu wprowadziła Heyah – nową markę telefonów w systemie przedpłaconym (tzw. pre-paid). To był początek cenowej rewolucji.

Po co PTC druga marka telefonów na kartę, skoro ma już jedną Erę Tak Tak i cztery miliony jej użytkowników? Dla zmylenia klienta, czyli stworzenia wrażenia, że oto wchodzi nowy operator. Czerwona łapa z reklamy pozdrawiała drogich konkurentów, a klienci uwierzyli, że na rynku pojawiła się naprawdę tania oferta. – Heyah idealnie trafił w potrzeby młodych ludzi. Ma tylko dwie najważniejsze dla nich usługi – połączenia głosowe i esemesy. Ale za to najtańsze na rynku i z impulsem naliczanym co ...