POLITYKA

Piątek, 19 lipca 2019

Polityka - nr 37 (2671) z dnia 2008-09-13; Polityka. Sztuka Życia; s. 34-37

Ubiór. Sens mody

Wojciech Markiewicz

Naród wychodzi z worka

Rozmowa z Piotrem Zacharą, redaktorem naczelnym miesięcznika „In Style”

Wojciech Markiewicz: – Zewsząd atakują nas reklamy mody. Trudno oprzeć się wrażeniu, że piękna kobieta, która reklamuje bieliznę, sukienkę, cokolwiek, będzie nadal wyglądała pięknie, jeśli włoży się na nią nawet worek po ziemniakach.

Piotr Zachara: – Nie będzie wyglądała pięknie. Będzie wyglądała jak piękna kobieta w worku na kartofle.

A po co facet ma się stroić? Nie ma większych problemów niż to, w co się ubrać?

Facet ani kobieta nie mają się stroić. Mają wyglądać. Każdy inteligentny człowiek powinien dbać także o przyjemności życia. Jedną z nich jest dobre samopoczucie wynikające z dobrego wyglądu. Chodzi o otaczanie się ładnymi rzeczami, bliski kontakt z nimi. A przecież ten najbliższy mamy z tym, co wkładamy na siebie. Człowiek powinien mieć opracowany własny styl, dobrany do tego, kim jest, gdzie pracuje, mieszka, jak żyje. Powinien wyczuwać, czym jest moda i co z niej wybrać. Bo moda to nie obowiązek, ale możliwość wyboru. ...

Piotr Zachara, 36 lat, skończył polonistykę na UW. Autor dwóch przewodników po stolicach światowej mody i o współczesnym designie. Pracę zaczynał w miesięczniku „Media Polska”, potem był szefem działu mody w „Twoim Stylu”, wymyślił i robił pierwsze numery kwartalnika „Trendy”. Od 2006 r. pracuje w Burda Media, początkowo jako wicenaczelny „Elle”, a od roku szefuje polskiej edycji miesięcznika „In Style”. Uchodzi za osobę bardzo dobrze ubraną.