POLITYKA

Sobota, 20 lipca 2019

Polityka - nr 40 (2725) z dnia 2009-10-03; s. 48-50

Rynek

Paweł Wrabec

Nasza i wasza kasa

Świat Internetu oszalał na punkcie serwisów społecznościowych. Miraż krociowych zysków kusi sieciowych przedsiębiorców.

Grzegorz Marynowicz ma 25 lat i głęboką wiarę, że Internet zapewni mu sławę i pieniądze. Postanowił rzucić wzywanie nie byle komu, bo Naszej-Klasie, najsłynniejszemu polskiemu portalowi społecznościowemu, który zgromadził już 13 mln zarejestrowanych użytkowników stęsknionych kontaktu ze szkolnymi przyjaciółmi. Marynowicz założył portal Młode Lata (mlodelata.pl), gdzie internauci mogą „przeżyć niezapomniane chwile i powspominać dawne czasy”. Przekonuje ich prowokacyjnym hasłem, że „młodość to nie tylko Twoja klasa”. Wprawdzie do tej pory ten serwis odwiedziło 100 tys. internautów, ale to i tak przecież całkiem niezły wynik jak na witrynę, która istnieje dopiero trzy miesiące.

Wielką zaletą tego typu serwisów jest to, że pozwalają zgromadzić dużą publiczność niskim kosztem. Ich właściciele dostarczają jedynie narzędzi, resztą zajmują się sami użytkownicy wypełniając serwis treścią, zamieszczając własne zdjęcia, muzykę, prowadząc blogi, dyskusje na forach czy dzieląc się rozmaitymi poradami. Zaciera się granica między twórcą a odbiorcą i to podoba się najbardziej.

Popularność tej nowej formy komunikacji potwierdzają ...

Załączniki

  • Złota dziesiątka

    Złota dziesiątka

  • Rekiny w sieci

    Rekiny w sieci