POLITYKA

Poniedziałek, 27 maja 2019

Polityka - nr 4 (2436) z dnia 2004-01-24; s. 15

Ludzie i wydarzenia

Nowe Życie

Po ponadrocznej przerwie wróciło do kiosków z prasą „Życie” z kropką. Z poprzednią gazetą łączy je nazwa, logo i osoba naczelnego Tomasza Wołka. – Z naszych badań wynika, że jest miejsce na pismo konserwatywne, opiniotwórcze, które z dystansem podchodzi do polityki – deklaruje Wołek.

W reaktywację gazety zainwestowała firma AIB Investments Ltd. Najwięcej udziałów ma w niej Brytyjczyk Allan Parrish, inni udziałowcy pozostają nieznani. W tytuł do tej pory włożono 3 mln euro. Na reklamę przeznaczono 5 mln zł. Gazeta (ma być 150 tys. egzemplarzy nakładu) kosztuje w Warszawie 2 zł, a poza nią – 1,50 zł. Taniej niż „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, którym chce zagrozić. W dniu debiutu „Życia” Wołka „Życie Warszawy” obniżyło cenę do 1 zł. I kosztuje teraz tyle co „Fakt” wydawany przez Axel Springer Polska.

Obniżanie ceny gazety poniżej kosztów produkcji jest możliwe, jeśli ściągnie ona odpowiednio wiele reklam. ...