POLITYKA

Piątek, 24 maja 2019

Polityka - nr 31 (2665) z dnia 2008-08-02; s. 7

Flesz. Ludzie i wydarzenia / Kraj

 Soł.

Polski hieroglif

W międzynarodowych kampaniach Polskę symbolizowały już m.in. latawiec i jabłko. Teraz przyszła kolej na ludową wycinankę. W połowie lipca Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych rozstrzygnęła konkurs na projekt logo polskiej wystawy na Expo 2010 w Szanghaju. Zwyciężyła agencja Lowe Activation i zespół pod kierownictwem Grzegorza Wierchowca, który pokonał 11 konkurentów. – W jury decydujący głos należał do dwóch sinologów z UW, którzy jednogłośnie uznali, że projekt Lowe będzie najlepiej odebrany w Chinach – mówi Borys Czyhin, rzecznik PAIiIZ. Do Chińczyków przemówić ma przede wszystkim soczysta czerwień, symbolizująca radość i szczęście.

Co do reszty logo, zachodzą obawy, czy da się ją rozszyfrować. Według autorów koncepcji, strzelistość formy nawiązuje do nowoczesności i wzrostu Polski, a ukryte w gąszczu wycinanki: stalówka, orzeł i klucz wiolinowy kolejno do polskiej literatury, godła oraz twórczości Chopina. Idea raczej nie przypadła do gustu posłom z komisji spraw zagranicznych. – Razi mnie w&...