POLITYKA

Piątek, 19 kwietnia 2019

Polityka - nr 18 (2956) z dnia 2014-04-28; s. 7

Ludzie i wydarzenia / Kraj. Tydzień w polityce według Paradowskiej

Janina Paradowska

Same ważne sprawy

Bohaterem tygodnia stał się spot telewizyjny przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju na 10-lecie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Może się podobać lub nie. Mnie się akurat podobał i to nie tylko dlatego, że jako muzyczny podkład wzięto, niebanalnie zresztą, szlagierową kompozycję Paula McCartneya „Hey Jude” z przesłaniem: „Niech ci nie pójdzie źle, niech ci pójdzie lepiej”, ale także dlatego, że w bardzo krótkiej, dynamicznej formie pokazuje skalę zmian, jakie zaszły w Polsce nie tylko w tych ostatnich 10 „świetlnych” latach, ale także w ciągu 25 lat, jakie minęły od 1989 r. I na dodatek jest radosny, co w kraju wielkiego smutku, w którym nawet wielkanocne homilie hierarchów ociekają nieszczęściami, jakie spływają na kraj i polskie rodziny, jest zjawiskiem rzadkim.

Tymczasem okazało się, że spot jest wielkim skandalem. Bo pokazał go premier, czyli jest automatycznie materiałem propagandowym, partyjnym. Bo kosztował aż 7 mln zł. No cóż, mnie żadna partyjność nie zbulwersowała, bo akurat w tym spocie nie ma nawet jej cienia. Nawet niezawodny poseł Błaszczak z PiS, który Platformie niczego nie odpuści, ...