POLITYKA

Piątek, 23 sierpnia 2019

Polityka - nr 11 (3050) z dnia 2016-03-09; s. 80-82

Kultura

Aneta Kyzioł

TVPRL

Pod nową władzą TVP zamierza postawić na rodzime produkcje, którymi podbije rynek polski, a następnie światowy. Na razie odgrzewa hity PRL.

Pierwsze hasło już padło: szukać nowych rzeczy, produkować je i sprzedawać w świat. „Żeby powstawały seriale, którymi jesteśmy w stanie najpierw zainteresować widza polskiego, które opakujemy w formę atrakcyjną dla widza spoza Polski i sprzedamy na zewnątrz jako całość, a nie format” – tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl nowy dyrektor TVP2 Maciej Chmiel. „Sukces seriali południowoamerykańskich, tureckich czy koreańskich pokazuje, że ta droga jest możliwa” – przekonywał, podając przykłady krajów, które eksportują przede wszystkim telenowele i to głównie na skalę regionalną.

Zanim jednak TVP podbije świat nowymi programami i oryginalnymi telenowelami, serwuje swoim widzom wycieczkę w przeszłość. Sztandarową pozycją pierwszej ramówki TVP2 stworzonej przez nowego szefa stacji jest „Sonda 2”, nawiązująca do kultowego programu nadawanego przez TVP w latach 1977–89. Twarz jej prowadzącego, doktora fizyki Tomasza Rożka, popularyzatora nauki i szefa działu naukowego „Gościa Niedzielnego”, można już oglądać na plakatach i billboardach, a sam program zadebiutuje 14 marca. „Będzie kontaktować się z widzem na poważnym poziomie, ...