POLITYKA

Czwartek, 23 maja 2019

Polityka - nr 22 (2454) z dnia 2004-05-29; s. 14

Ludzie i wydarzenia

Wyborowa z korzeniami

Produkowana z najlepszej wody źródlanej i polskiego żyta wódka Wyborowa Single Estate, rodem z wielkopolskiej Turwi, ma wkrótce podbić rynek amerykański. 0,75 l tego trunku będzie kosztować ok. 30 dol., na razie w Los Angeles, Nowym Jorku i Bostonie. Od przyszłego roku ma znaleźć się w ogólnokrajowej sprzedaży w USA, bo to – zdaniem producenta – największy, najbardziej zyskowny, a jednocześnie najbardziej konkurencyjny na świecie rynek wódek super premium. Elegancką butelkę dla Single Estate zaprojektował słynny amerykański architekt Frank Gehry – projektant m.in. Muzeum Guggenheima w Bilbao. Producent zapewnia, że Gehry był jedyną osobą braną pod uwagę jako autor opakowania. – Pomogły nam jego polskie korzenie, bo przecież jego dziadkowie pochodzili z Łodzi. Udało się więc połączyć polskie korzenie z polską wódką – wyjaśnia Elżbieta Kwiecińska, odpowiedzialna za kontakt z mediami w firmie Wyborowa SA.

W Polsce wódka nie będzie sprzedawana, ale będzie podawana przy okazji specjalnych wydarzeń artystycznych i promocyjnych. Pojawiła się ...