POLITYKA

Poniedziałek, 22 lipca 2019

Polityka - nr 17 (3208) z dnia 2019-04-24; s. 23-25

Polityka

Anna Dąbrowska

Żona męża, mąż żony

Zaczynała od błahych artykułów w tabloidzie, potem była wpływową szefową w TVP. Dziś kieruje marketingiem wielkiej firmy ubezpieczeniowej. Nazywa się Patrycja Kotecka. Kotecka-Ziobro.

Jak trzeba będzie, to zmienię branżę – mówiła w 2008 r. dziennikarzom „Polska The Times” Patrycja Kotecka (rocznik 1978), atakowana za to, że w TVP pełni funkcję komisarza politycznego. Dodawała „Można np. otworzyć budkę z zapiekankami. Jak się ciężko pracuje, to po dwóch latach będą dwie i starczy do końca miesiąca. Najważniejsze, by żyć uczciwie i w zgodzie z własnym sumieniem”. Nie rozkręciła biznesu z zapiekankami. Osiem lat od tamtej rozmowy, w marcu 2016 r., została dyrektorką marketingu Towarzystwa Ubezpieczeń Link4, zależnego od PZU. Według zgodnej oceny politycznych obserwatorów spółka ta należy (obok prokuratury i części mediów) do imperium ministra sprawiedliwości, prywatnie męża Patrycji Koteckiej-Ziobro, starszego od niej o osiem lat. W 2017 r. ekipa Morawieckiego na chwilę odebrała z rąk przyjaciela Ziobry PZU. Ale szybko, dzięki poparciu Beaty Szydło, minister sprawiedliwości odzyskał swoje pozycje w największej spółce ubezpieczeniowej. Szefem PZU został, także kojarzony z Ziobrą, Paweł Surówka. W&...