POLITYKA

środa, 24 kwietnia 2019

Polityka - nr 31 (3171) z dnia 2018-08-01; s. 39-41

Rynek

Cezary Kowanda

Żywienie przesądów

Rozmowa z Andrzejem Gantnerem, dyrektorem generalnym Polskiej Federacji Producentów Żywności, o tym, kto kreuje modę na jedzenie i kto na niej zarabia.

CEZARY KOWANDA: – Powiedział pan na jednej z konferencji, że żywność jest dzisiaj celebrytką. Dlaczego?
ANDRZEJ GANTNER: – Nigdy w historii ludzkości nie przywiązywaliśmy takiej wagi do tego, co jemy. Przecież jeszcze 15 lat temu nikt by nie pomyślał, że powszechne stanie się wrzucanie zdjęć potraw na Instagrama czy Facebooka. Dzisiaj media społecznościowe są pełne informacji nie tylko o samej żywności, ale też o jej wpływie na środowisko czy o tym, jakich norm etycznych należy przestrzegać przy jej produkcji.

Skoro sama żywność jest celebrytką, to nic dziwnego, że tematyką jedzenia zajmują się gwiazdy.
To prawda. Żywność stała się ważnym elementem składowym wizerunku celebrytów. Gotują i pokazują, co przyrządzili, a coraz częściej promują swoim nazwiskiem nowe produkty, na których zresztą potrafią świetnie zarobić. Jak choćby żona najbardziej znanego polskiego piłkarza, która reklamuje całą serię przekąsek sygnowanych swoim imieniem.

Ci celebryci raczej nie są kucharzami, dietetykami czy ekspertami w dziedzinie żywienia. Mówią o czymś, o czym często nie mają wielkiego ...