POLITYKA

Sobota, 17 sierpnia 2019

Wyszukaj w Archiwum

Ą ą Ć ć Ę ę Ł ł Ń ń Ó ó Ś ś Ź ź Ż ż

wyszukiwanie zaawansowane

przemysł fonograficzny - słowo kluczowe

znaleziono 15 artykułów

1.

Prosto w ucho Mirosław Pęczak

Najnowsza płyta brytyjskiego zespołu Radiohead dostępna jest wyłącznie w Internecie. Cenę ustala sam nabywca, może być nawet darmo. W takiej sytuacji wielki przemysł fonograficzny nie ma już nic do roboty.

(nr 2626 / 2007-10-27) s. 70-71
Kultura
tekst ma 7185 znaków

2.

Pudełko pełne nut Dorota Szwarcman

Coraz głośniej rozbrzmiewają kasandryczne prognozy o końcu płyty kompaktowej. Póki jednak ten koniec nie nastąpił, rynek płytowy wciąż zapełnia się pozycjami dla kolekcjonerów, w tym dla początkujących melomanów.

(nr 2605 / 2007-05-26) s. 78
Kultura
tekst ma 5390 znaków

3.

Sztuka remiksu Mirosław Pęczak

Beatlesi wracają, i to w pełnym składzie – z Lennonem i Harrisonem! 20 listopada ukaże się płyta „Love” z zupełnie nowymi wersjami starych kompozycji. Nie jedyny to przykład takiej rewitalizacji. Wydobywanie nowych brzmień ze starych nagrań to dużo więcej niż moda i czysta komercja.

(nr 2579 / 2006-11-11) s. 76-77
Kultura
tekst ma 12201 znaków

4.

Cisza w niszy Tomasz Michniewicz

Kapela ze Wsi Warszawa zagrała na prestiżowym festiwalu Roskilde. Coraz więcej polskich muzyków odnosi sukcesy na Zachodzie. Łatwiej im wydać płytę w Wielkiej Brytanii niż w Polsce.

(nr 2511 / 2005-07-09) s. 62-63
Kultura
tekst ma 12038 znaków

5.

Milknąca płyta Mirosław Pęczak

Systematycznie od pięciu lat spada sprzedaż płyt. Jeszcze do niedawna ich wydawcy winili za to pirackie firmy demolujące rynek tanimi, nielegalnymi nagraniami. Kolejny cios zadał im Internet. Czy warto jeszcze w ogóle produkować płyty?

(nr 2472 / 2004-10-02) s. 54-56
Kultura
tekst ma 13757 znaków

6.

Więcej niszy! Mirosław Pęczak

Wystarczy przejść się po klubach, przejrzeć odpowiednie witryny Internetu, a wreszcie odwiedzić wybrane sklepy z płytami, by dojść do przekonania, że muzyczne nisze interesują całkiem pokaźną liczbę słuchaczy.

(nr 2372 / 2002-10-19) s. 70
Kultura
tekst ma 6152 znaków

7.

Zagrać, nagrać, sprzedać Mirosław Pęczak

10 lutego 1942 r. Glenn Miller, kompozytor i puzonista, został uhonorowany przez koncern RCA nagrodą Złotej Płyty za przebój „Chattanooga Choo Choo” z filmu „Serenada w Dolinie Słońca”. Werdykt obwieszczał, że nagrodę przyznano za sprzedaż miliona płyt. W dzisiejszych czasach Złote Płyty otrzymuje liczne grono wykonawców w wielu krajach świata, ale kryteria przyznawania tej nagrody są wszędzie podobne: wygrywają ci, których się najchętniej kupuje i nie zawsze ci, którzy są rzeczywiście najwybitniejsi.

(nr 2334 / 2002-01-26) s. 50-51
Kultura
tekst ma 9483 znaków

8.

Błędny krążek Anna Marszałek, Mirosław Pęczak

Branża płytowa wchodzi w nowy rok w kiepskich nastrojach. Firmy fonograficzne reagują na recesję ograniczając liczbę pracowników i aby utrzymać się na rynku, stawiają na artystów gwarantujących minimum strat finansowych. Sprzedaż płyt w sklepach spada, bo ludzi nie stać na robienie sobie drogich prezentów. Wydawnictwa tłumaczą, że ich również nie stać na obniżanie cen z powodu wysokich kosztów nagrań i promocji. Tym sposobem koło się zamyka, a piraci mogą spać spokojnie.

(nr 2332 / 2002-01-12) s. 50-51
Kultura
tekst ma 10899 znaków

9.

Kto tak pięknie gra? Mariusz Czubaj, Mirosław Pęczak

Dobra wiadomość: w tyglu naszej fonografii, jeszcze niedawno prawie wystygłym, znów zawrzało! Powraca do łask rockowa awangarda. Coraz popularniejsze są zespoły hiphopowe. Sensacją sezonu stała się religijna Arka Noego oraz góralska Golec uOrkiestra. I najpewniej to ci wykonawcy, o których przed rokiem nikt jeszcze nie słyszał, odbiorą 18 marca gros Fryderyków – corocznych nagród polskiego przemysłu fonograficznego. Sukces niezależnych artystów pilnie obserwuje dominująca na naszym rynku wielka piątka koncernów muzycznych: Universal Music Polska, Pomaton EMI, BMG Poland, Sony Music i Warner Music. Światowi potentaci mają moc i pieniądze, ale nie mają pomysłów. Tymczasem pomysły leżą na ziemi.

(nr 2289 / 2001-03-17) s. 3-9
Raport
tekst ma 28435 znaków

10.

Zdarta płyta Agnieszka Kowalczewska, Mirosław Pęczak, Marta Zaraska

Festiwal w Opolu niewiele zmieni: prawda jest taka, że Polacy przestają słuchać polskich piosenek. Sukces Kayah – w repertuarze własnym i jugosłowiańskim – też jest raczej wyjątkiem od reguły: coraz droższe płyty sprzedają się coraz gorzej. Trzeba było nawet obniżyć kryteria przyznawania złotych płyt, a i te nowe, ulgowe, okazują się zbyt wyśrubowane. Polskich piosenek jest też coraz mniej w polskich radiach, bo słuchacze nie chcą ich słuchać (a rządzi prawo rynku). Inżynier Mamoń w filmie „Rejs” słusznie mawiał, że lubi się piosenki, które się zna. A jak się nie zna, to się nie lubi. Tak koło się zamyka.

(nr 2252 / 2000-07-01) s. 3-9
Raport
tekst ma 27681 znaków

11.

Ustawą w pirata Mirosław Pęczak

UWAGA: treść tego artykułu nie jest dostępna w archiwum.

(nr 2202 / 1999-07-17) s. 13
tekst ma 0 znaków

12.

Nagródź się sam, Fryderyku Mirosław Pęczak

UWAGA: treść tego artykułu nie jest dostępna w archiwum.

(nr 2189 / 1999-04-17) s. 13
tekst ma 0 znaków

13.

Głos na płytę Agnieszka Kowalczewska, Mirosław Pęczak

Udany debiut w dziedzinie estradowej to dobrze sprzedająca się płyta plus koncerty promocyjne z liczną publicznością i odpowiednim echem w mediach. Bardzo prosta definicja, bardzo rzadko znajdująca ostatnio pokrycie w realiach. Dla najbogatszej nawet firmy płytowej każdy debiut to ryzyko. A ryzyko tym większe, im debiutant ambitniejszy i nieskory do wpisywania się w główne nurty muzyki popularnej.

(nr 2169 / 1998-11-28) s. 65-66
Kultura
tekst ma 11738 znaków

14.

Szpony wielkiej piątki Magdalena Jaros, Mirosław Pęczak, Piotr Wardziak

UWAGA: treść tego artykułu nie jest dostępna w archiwum.

(nr 2067 / 1996-12-14) s. 4-8
tekst ma 0 znaków

15.

Powrót czarnego krążka Piotr Sarzyński

UWAGA: treść tego artykułu nie jest dostępna w archiwum.

(nr 1934 / 1994-05-28) s. 11
tekst ma 0 znaków