POLITYKA

Wtorek, 21 maja 2019

Wyszukaj w Archiwum

Ą ą Ć ć Ę ę Ł ł Ń ń Ó ó Ś ś Ź ź Ż ż

wyszukiwanie zaawansowane

przemysł samochodowy - słowo kluczowe

znaleziono 103 artykułów

1.

Wycofana sprawa rozwodowa

Wszystko było zapięte na ostatni guzik: umowa uzgodniona, przyszli właściciele, kanadyjska Magna i rosyjski Sbierbank, oficjalnie prezentowali przyszłe plany. Cieszyli się też niemieccy

(nr 2731 / 2009-11-14) s. 11
Flesz. Ludzie i wydarzenia
tekst ma 2087 znaków

2.

Opel na części Adam Grzeszak

Przejęcie Opla przez kanadyjsko-rosyjskie konsorcjum Magna-Sbierbank może okazać się początkiem końca słynnej niemieckiej marki. Opel ma dziś czterech właścicieli, a każdy chce jechać w

(nr 2724 / 2009-09-26) s. 44-46
Rynek
tekst ma 13463 znaków

3.

Kłopotów bez litu Adam Grzeszak

Świat oszalał na punkcie samochodów elektrycznych. Przekonanie, że auta na baterie uwolnią nas od spalin oraz lęku o ceny ropy, może jednak okazać się iluzją.

(nr 2721 / 2009-09-05) s. 36-38
Rynek
tekst ma 11689 znaków

4.

Porsche złapał gumę Cezary Kowanda

Porsche miał połknąć piętnaście razy większego Volkswagena i prawie mu się to udało. Jednak nadszedł kryzys i teraz to gigant z Wolfsburga zaczyna rozdawać karty. Ale wszystkie decyzje i

(nr 2707 / 2009-05-30) s. 52-54
Rynek
tekst ma 9811 znaków

5.

D jak depresja Tomasz Zalewski

Robotnicy, działacze związkowi i dyrektorzy fabryk wspólnie modlili się w kościele. Przed ołtarzem stanęły też najnowsze modele samochodów.

(nr 2692 / 2009-02-14) s. 80-82
Świat
tekst ma 14357 znaków

6.

Samochodem na Księżyc Adam Grzeszak

Bankowcy zawinili, kierowcy ucierpią. Pierwszą ofiarą światowego kryzysu finansowego stał się przemysł motoryzacyjny. Samochód ugrzązł w kłopotach aż po sam dach.

(nr 2688 / 2009-01-17) s. 34-39
Raport
tekst ma 22246 znaków

7.

Tata na złe lata? Adam Grzeszak

Światowa branża samochodowa od kilku lat ledwo wiąże koniec z końcem. Teraz doszedł kolejny kłopot – kryzys finansowy. Skutki tych turbulencji odczujemy na własnej skórze, bo przemysł motoryzacyjny to jeden z największych polskich pracodawców i filar naszego eksportu.

(nr 2678 / 2008-11-01) s. 42-45
Rynek
tekst ma 14209 znaków

8.

Auta w rozjazdach Adam Grzeszak

Rozpadają się słynne motoryzacyjne mariaże. Kilkanaście lat temu koncerny samochodowe łączyły się wierząc, że tylko wespół zdołają stawić czoło wyzwaniom globalizacji. Dziś nadeszła pora cichych rozwodów. Powód: niezgodność charakterów.

(nr 2616 / 2007-08-11) s. 48-51
Rynek
tekst ma 15611 znaków

9.

Więcej gazu na wirażu Andrzej Lubowski

Od 1931 r. największym producentem samochodów był General Motors. Ale to już przeszłość. Teraz zdetronizowała go Toyota. Nowego lidera trudno będzie przegonić.

(nr 2603 / 2007-05-12) s. 50-53
Rynek
tekst ma 16067 znaków

10.

Ze skrzydłami u stóp Jolanta Berent

Pierwszy skuter na świecie. Wciąż najpopularniejszy, bezkonkurencyjny. Przedmiot pożądania nastolatków pod każdą szerokością geograficzną, potrafiący zawojować największe gwiazdy. W tym roku Vespa skończyła 60 lat. Nie wygląda na swój wiek.

(nr 2585 / 2006-12-23) s. 133-135
Społeczeństwo
tekst ma 13031 znaków

11.

Jamnik biegnie przez Europę Joanna Solska

Produkowane w Polsce komfortowe autobusy podbijają zachodnią Europę. A my jeździmy sprowadzanymi stamtąd zdezelowanymi gruchotami. Czy to sprawiedliwe?

(nr 2538 / 2006-01-21) s. 45-47
Gospodarka
tekst ma 15342 znaków

12.

Moje małe FSO Adam Grzeszak

Kiedyś ratował przed upadkiem Fabrykę Samochodów Osobowych. Potem oddał ją w ręce Koreańczyków z Daewoo i zniknął. Dziś Andrzej Tyszkiewicz znów kieruje fabryką samochodów. Tym razem własną.

(nr 2525 / 2005-10-15) s. 44-46
Gospodarka
tekst ma 16991 znaków

13.

Zza kierownicy Adam Grzeszak

Ani się spostrzegliśmy, jak samochód, dobro niegdyś ekskluzywne, stał się nieodłączną częścią życia codziennego i naszym nieodłącznym wakacyjnym przyjacielem. W zeszłym roku wyprodukowano w Polsce rekordowe pół miliona samochodów. Po świecie jeździ już 900 mln aut. Niebawem będzie ich więcej, bo do motoryzacyjnego klubu przystąpiły Chiny i Indie. Powszechne dążenie do własnych czterech kółek napędza globalną gospodarkę, w tym także polską. Jesteśmy coraz bardziej uzależnieni od samochodów, ale jednocześnie mamy z nimi coraz więcej kłopotów. Nie radzimy sobie z korkami, wypadkami drogowymi, zatruciem środowiska, lękamy się kryzysu paliwowego. Samochód, aby ocaleć, musi się szybko zmienić.

(nr 2518 / 2005-08-27) s. 4-12
Raport
tekst ma 27371 znaków

14.

Co może Zaporoże Adam Grzeszak

Wsparliśmy ukraińską pomarańczową rewolucję, teraz przyszedł czas na rewanż. Ukraińcy z Zaporoża chcą uratować upadającą Fabrykę Samochodów Osobowych na Żeraniu. Obiecują, że zapewnią jej rynkowy i finansowy sukces. Ciekawe jak?

(nr 2506 / 2005-06-04) s. 44-46
Gospodarka
tekst ma 15744 znaków

15.

Hyundaia nie żal Paweł Tarnowski

Od kilku lat mamy poczucie, że inwestorzy zagraniczni odwracają się od Polski. Męczy ich niewydolna administracja, zniechęca korupcja, ospałe sądy i fatalna infrastruktura drogowa. W efekcie

(nr 2463 / 2004-07-31) s. 18
Komentarze
tekst ma 3460 znaków

16.

Ostre hamowanie Adam Grzeszak

Po śmierci Umberto Agnellego, prezesa Grupy Fiat, włoski koncern, pogrążony w ciężkiej chorobie, walczy jeszcze o życie. Ostatnio pojawiły się symptomy poprawy. Jest nadzieja, że Fiat przeżyje.

(nr 2458 / 2004-06-26) s. 39-41
Gospodarka
tekst ma 13699 znaków

17.

Czy Rover nas pociągnie? Adam Grzeszak

Brytyjski Rover uratował się przed likwidacją. Czy z podobnej opresji ocali warszawską Daewoo-FSO? To dla zakładu jedyna szansa, bo innego ratunku na razie nie widać.

(nr 2442 / 2004-03-06) s. 40-42
Gospodarka
tekst ma 13795 znaków

18.

Ich skuszą, nas skoszą? Dariusz Wieczorek

Słowacja znów konkuruje z Polską o wielką inwestycję samochodową, tym razem Hyundaia. Chodzi o 4 tys. miejsc pracy i 1,1 mld euro. Na początek.

(nr 2441 / 2004-02-28) s. 53-54
Gospodarka
tekst ma 9918 znaków

19.

Z odsieczą idzie Zaporoże Adam Grzeszak

Warszawską fabrykę samochodów Daewoo-FSO udało się cudem uratować od bankructwa. Co teraz?

(nr 2422 / 2003-10-11) s. 44-45
Gospodarka
tekst ma 9145 znaków

20.

Pan da Pandę Andrzej Zagrodzki

Włosi skończyli właśnie w Turynie produkcję Fiata Pandy, jednego z najsłynniejszych samochodów włoskiego koncernu, a zaczęli montaż nowej wersji w Tychach. Powodzenie tej reinkarnacji jest ważne nie tylko dla przeżywającego kłopoty koncernu Fiat, ale i dla polskiej gospodarki.

(nr 2418 / 2003-09-13) s. 44-45
Gospodarka
tekst ma 10269 znaków