POLITYKA

Sobota, 23 lutego 2019

Wyszukaj w Archiwum

Ą ą Ć ć Ę ę Ł ł Ń ń Ó ó Ś ś Ź ź Ż ż

wyszukiwanie zaawansowane

Polityka - nr 27 (2611) z dnia 2007-07-07; Polityka. Książeczka na wakacje [2] - lista artykułów

znaleziono 16 artykułów

1.

Zanim wyruszysz w plener i zaczniesz ćwiczyć

Nasz poradnik dedykujemy wszystkim, którzy najbliższych tygodni nie zamierzają spędzić w domu. Pomożemy mądrze zaplanować letni wypoczynek, dobrać do Państwa upodobań taki rodzaj

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 3
tekst ma 1226 znaków

2.

Wybierz otoczenie

Indywidualnie czy z grupą Decydują oczywiście wewnętrzne predyspozycje. Są tacy, którzy nie znoszą samotności, sami ze sobą się nudzą, a inni są im koniecznie potrzebni do

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 4
tekst ma 2758 znaków

3.

Urlop z planem

TYP I Aktywny Kto? Ludzie niewiarygodnie zapracowani, kreatywni, którzy w weekendy nadrabiają zaległości w firmie. Jak? Ich urlop powinien być aktywny, bo nie ma nic gorszego, jak

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 4
tekst ma 2398 znaków

4.

Opanuj odruch stadny!

Radzi dr hab. Anna Giza-Poleszczuk z Zakładu Psychologii Społecznej w Instytucie Socjologii UW: Turystyka i wypoczynek stały się w ostatnich latach odmianą współczesnej religii. Jej

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 4
tekst ma 1171 znaków

5.

Pływanie

1 Czy masz właściwy strój Kostium – nie powinien w wodzie spadać ani obcierać ciała, musisz się w nim dobrze czuć. Jeśli woda jest bardzo zimna, pełny ubiór – stosowany przez

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 6
tekst ma 6457 znaków

6.

Nie szarżuj!

Radzi Marcin Kozaczuk, trener pływania, szef wyszkolenia Uczniowskiego Klubu Sportowego Żoliborz w Warszawie: Pływanie rozwija równomiernie wszystkie partie mięśni, przy długotrwałym

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 8
tekst ma 1499 znaków

7.

Jazda na rowerze

To forma aktywności fizycznej świetna do uprawiania zwłaszcza latem. Zapewnia stałe dotlenienie krwi i zaangażowanie niemal wszystkich mięśni: nóg, pośladków, brzucha, barków i pleców. Stawy pracują w komfortowych warunkach, dzięki czemu dla wszystkich dotkniętych chorobami układu kostnego rower może stanowić bezcenny przyrząd w rehabilitacji. Rowerowe przejażdżki są również zalecane osobom otyłym, z cukrzycą, astmą, chorobami serca i osteoporozą – wysiłek można dawkować w zależności od możliwości, a odpowiednio dobrane trasy i przełożenia (przerzutki) pozwalają ustalić bezpieczne obciążenie. Unikniesz wtedy kontuzji i poprawisz kondycję. Aby zapewnić sobie maksymalną przyjemność z jazdy na rowerze, trzeba zadbać o właściwy sprzęt, ubiór i urozmaiconą trasę.

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 9
tekst ma 7184 znaków

8.

Jogging

Jak się przygotować do treningu 1 Strój powinien być przewiewny (nie z czystej bawełny, bo szybko nasiąka potem). Koszulka lub spodenki mogą zawierać elementy odblaskowe (na rękę możesz

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 13
tekst ma 2636 znaków

9.

Biegaj z głową!

Radzi Jacek Gardener, trener biegania, uczestnik największych maratonów w Europie (Londyn, Rotterdam, Berlin), koordynator ścieżek biegowych Maratonu Warszawskiego: Bieganie należy dziś do

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 13
tekst ma 658 znaków

10.

Dekalog początkującego

1 Trening poprzedź rozgrzewką. Po wyjściu z domu przebiegnij truchtem 250–500 m i dopiero zacznij rozgrzewać mięśnie albo zrób to od razu. Rozgrzewka powinna trwać 5–10 min. Wykonuj

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 15
tekst ma 3413 znaków

11.

Nordic Walking

Co jest potrzebne, by uprawiać tę dyscyplinę 1 Zadbaj o przewiewny strój, dopasowany do pogody (Nordic Walking możesz uprawiać nawet podczas deszczu i zimą!). 2 Podstawa to

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 16
tekst ma 4755 znaków

12.

Spaceruj z kijami!

Radzi Mariola Będkowska, przewodnik Nordic Walking: Idea Nordic Walking narodziła się w Finlandii 20 lat temu, kiedy trenerzy biatlonu, narciarstwa biegowego i zjazdowego postanowili poza

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 16
tekst ma 1526 znaków

13.

Siłownia

Nawet w lecie, gdy ładna pogoda zachęca do rekreacji na świeżym powietrzu, warto skorzystać z zajęć na siłowni, by zwiększyć swoją wytrzymałość i siłę mięśni. Można zacząć

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 18
tekst ma 10691 znaków

14.

Jak się odżywiać, gdy ćwiczysz

Oto kilka podstawowych zasad odżywiania, o których trzeba pamiętać rozpoczynając regularne ćwiczenia: 1 Najważniejsze posiłki w ciągu dnia (śniadanie, obiad, kolacja) muszą być

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 23
tekst ma 3237 znaków

15.

Co pić, gdy ćwiczysz

Napój Skład chemiczny Ilość kcal/ 100 ml Wady Zalety Wpływ na organizm Wody: tzw. źródlane, oraz mineralne: średnio- i wysoko-mineralizowane   Mineralne: wodorowęglany,

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 24
tekst ma 2657 znaków

16.

Strzeż się słońca!

Większość czasu podczas wakacji spędzamy na świeżym powietrzu, więc trzeba się liczyć z wystawieniem ciała na promienie słońca. Czy należy się przed nimi chronić? Słońce ma swoje

(nr 2611 / 2007-07-07) s. 25
tekst ma 5010 znaków